早就聽說鄉下老先生上理髮廳,喜歡整套的服務,包括挖耳朵。我知道一般美國人不自己挖耳朵,除非有必要才由醫生動手。我早料到Karl不會喜歡,既然他說好要試,就讓他試試看囉!

理髮

                        - By Karl Zimmerman  (佩玲翻譯)

 

I'd been putting off getting a haircut for about two weeks.  This morning it was finally time to get it done.  A haircut, shampoo, shave and my ears cleaned out, all for the equivalent of about seven-and-a-half US dollars.  No tipping.  This lady took her time, but did a great job.  She cut my hair using only scissors and hand-powered clippers. 

我延遲了理髮約兩個星期。今天早上終於把它完成。理髮,洗頭,刮鬍子和清理耳朵,全部約花我相當於美金七塊半,不必小費。這位女士花很多時間,而且理得很好。她只用剪刀和手動刮鬍刀。

Peiling warned her that I hadn't shaved in about three days, so my beard was really thick.  But she worked the straight razor very skillfully around my face, including my cleft chin, leaving it smooth and shiny.  

佩玲警告她,我有三天沒刮臉,所以我的鬍子真的很厚。然而,她非常巧妙地用剃刀刮我的臉,包括我那有凹槽的下巴,使我的臉變得光鮮亮麗。

理髮 

Next time I may skip the ear cleaning.  I'm not used to having my inner ears poked and prodded.  At times, it felt like the implements she was using were going to come out the other side.  But, maybe I can hear a little better now.   

下次我會省略挖耳朵。我不習慣在我的內耳戳刺。有幾次,感覺她使用的工具就要刺穿到我另一邊的耳朵。但是,或許我現在聽得更清楚了。

I find that often it's these little, everyday bits of life in rural Taiwan that make living here fun and interesting. 

我發現,就是這些每天發生在生活中的點點滴滴,使台灣農村生活樂趣無窮。

....................................................

 

大謝小謝生機店 台中市南區柳川西路一段36號 
www.gogosmart.com  0916-272214.04-23762905 
梅精、梅子酵素咖啡、普洱茶和達摩紅茶 簡易網購快速電話訂購服務,本島貨到付款免運費當月壽星、新進客戶和長期老客戶、團購大優惠 

謝謝農場 南投縣信義鄉玉山路118-1號  
www.grgr.tw 完整購物含農場生產之生鮮蔬果

arrow
arrow
    全站熱搜

    大謝 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()