在生命轉彎處獻上感恩          作者:任卡爾   翻譯:謝佩玲

My name is Karl Zimmerman.  I am Peiling's husband.  I am very proud to have created the English name for our farm, Grateful Growers.  We are grateful for the opportunity to grow natural, healthy food products for your family.  We are also grateful for the land, the sunshine and other natural resources so abundant in Taiwan.

我的名子叫做任卡爾,我是佩玲的先生。我感到非常驕傲,因為我為我們的謝謝農場創造 Grateful Growers 這個英文名字。我們感謝,有機會為您的家庭種植自然、健康的蔬果;我們更感謝,土地、陽光和整個台灣無窮盡的自然資源。

美國亞特蘭大的新聞記者           南投信義酒莊擺攤的農夫

After spending many years as a TV producer and editor in the US, I look forward to a different life here in Taiwan as I help my wife and sister-in-law operate our farm. Life is so different in Taiwan from what I'm accustomed to in America that every day offers new adventures. I enjoy getting to know our neighbors and customers.  Although I speak very little Chinese now, I find that a smile and pleasant manner are often all that's needed to make friends.

在美國,從事這麼多年的電視新聞製作和編輯的工作之後;在台灣,我和我的太太和小姨子一起經營農場,我期待一個嶄新的生活。台灣的生活和我熟悉的美國生活方式是那麼的不同,使我的每一天都像參加自強活動,每天都有新的驚奇和體驗。我樂於認識新鄰居和新客人,雖然我現在只會一點點中國話,但是我發現只要一個微笑、一個友善的動作就足於交到好朋友。

擺攤得請人家試吃,不識字,把廣告牌拿反了。

Photography is one of my favorite pastimes.  You will often see me looking through a camera lens as I record the colorful life of Taiwan.  I'm happy that many of my photos are featured on the Grateful Growers website: www.grgr.tw.  I hope you will take a look. 

照像一直是我的最愛,您會經常看到我用我的鏡頭在記錄多采多姿的台灣。我很高興謝謝農場的網站用了很多我拍的照片,我希望您多多欣賞我的作品。﹝譯者註:他看不懂自己的網站,只能看照片。很多只懂英文的朋友要求英文版的網頁,製作 grgr.us 是他未來的工作。﹞

It may seem strange for an American to become a farmer in Taiwan.  But we never know when our lives will take an unexpected turn.  I think I will make the best of this chance and be grateful for it. 

一個美國人變成台灣的農夫也許很奇怪,但是我們從來無法預料生命旅途中不預期的轉彎,我會做最好的改變並且為這個改變感恩。

為溫室柱頭漆瀝青防銹             訪世界著名的日月潭

 

想更了解 Karl,請上他的部落格 http://always-something-kz.blogspot.com/

想欣賞更多 Karl 所拍的照片,請上他的 Flikr : http://www.flickr.com/photos/kzim

..................................................

 

大謝小謝生機店 台中市南區柳川西路一段36號 
www.gogosmart.com  0916-272214.04-23762905 
梅精、梅子酵素咖啡、普洱茶和達摩紅茶 簡易網購快速電話訂購服務,本島貨到付款免運費當月壽星、新進客戶和長期老客戶、團購大優惠 

謝謝農場 南投縣信義鄉玉山路118-1號  
www.grgr.tw 完整購物含農場生產之生鮮蔬果

arrow
arrow
    全站熱搜

    大謝 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()